در بین رانندگی و رسیدگی به کارهای روزانه، همه ما گاهی نیاز داریم تا خودروی خود را برای مدت زمانی در جایی پارک کنیم. در مکانی که پارک می‌کنیم انتظار داریم از امنیت خوبی برخوردار باشد و فضای مشخصی داشته باشد تا برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد نشود و آنها نیز بتوانند خودروی خود را پارک کرده، به راحتی خارج شوند و عبور و مرور بدون مشکلی داشته باشند. برای این کار بهتر است ماشین خود را در فضای خط کشی پارکینگ های رو باز قرار دهیم که خط کشی مناسبی نیز دارند و بدون هیچ مشکل و نگرانی می‌توان خودروی خود را برای ساعت‌ها در آنجا قرار داد. با این مقاله از کارویس همراه ما باشید تا یک آشنایی کامل با خط کشی پارکینگ های رو باز و انواع خط کشی پارکینگ برای خودرو ها داشته باشیم.

انواع خط کشی پارکینگ های رو باز

انواع خط کشی پارکینگ های رو باز به صورت خط‌های جدا کننده، خط‌های مرزی، اعداد، حروف و علائم هستند که به رانندگان و افراد کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از نحوه خط کشی پارکینگ ساختمان به دست آورده و مرزها، جهت‌ها و فضاهای پارک را بشناسند و بهتر قوانین آن پارکینگ را رعایت کنند. خطوط جدا کننده بین فضاهای پارک رسم می‌شوند تا هر خودرو را از خودروی مجاورش جدا کنند. خطوط مرزی به این دلیل رسم می‌شوند تا رانندگان بهتر بتوانند جایگاه پارک خودروی خود را بشناسند و در مکان درستی پارک کنند. همچنین علائم و نشانه‌ها که از دیگر انواع خط کشی پارکینگ برای خودرو ها هستند نیز در کنار خط کشی پارکینگ های رو باز رسم می‌شوند که باعث می‌شوند فرآیند پارک کردن برای رانندگان آسان شود.

نحوه خط کشی پارکینگ ساختمان

ابتدا باید رنگ با کیفیتی انتخاب شود که استحکام بالایی داشته باشد و در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد. سطح پارکینگ ساختمان باید به طور کامل تمیز و خشک شود تا رنگ خط کشی کاملا به سطح پارکینگ بچسبد. هرچه سطح پارکینگ تمیزتر باشد میزان چسبندگی رنگ خط کشی پارکینگ های رو باز روی آن نیز بیشتر بوده و کیفیت نهایی کار بالا خواهد بود. نحوه خط کشی پارکینگ ساختمان به این صورت است که علاوه بر توجه به نوع رنگ و جنس آن، باید به قابل رویت بودن آن نیز توجه کافی داشت. در کنار خط کشی پارکینگ های رو باز باید از اعداد، حروف و علائم و تابلوهایی نیز استفاده کنیم که برای تمامی افراد قابل درک باشد و پیام‌های اطلاعاتی آن را دریافت کنند.

برچسب خط کشی پارکینگ

یک نکته مهم در خط کشی پارکینگ در تهران و کرج این است که همیشه برای خط کشی پارکینگ های رو باز نیاز نیست که از رنگ استفاده کنید. از دیگر ابزارهایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، برچسب خط کشی پارکینگ است که به صورت چسب نواری به عنوان خط کشی های پارکینگ رو باز به کار می‌رود. استفاده از برچسب خط کشی پارکینگ های رو باز بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از خط کشی از طریق رنگ آمیزی سطح پارکینگ است. اگر زمانی قصد حذف و یا تغییر خط کشی پارکینگ های رو باز را داشتید بدون مشکل می‌توان برچسب ها را جدا کرد و با توجه به استاندارد خط کشی پارکینگ آن‌ها را در محلی دیگر نصب کرد.

قیمت خط کشی پارکینگ

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که قیمت خط کشی پارکینگ ساختمان بر چه اساسی تعیین و محاسبه می‌شود. چندین عامل تاثیرگذار روی هزینه خط کشی پارکینگ های رو باز وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان هزینه را کاهش داد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نباید کیفیت را فدای هزینه کم بکنید. خرید رنگ با کیفیت و با استحکام بالا و یا برچسب خط کشی، تمیزکاری و آماده سازی پارکینگ، اجرای خط کشی پارکینگ های رو باز و دستمزد نیروی کار از عواملی است در قیمت خط کشی پارکینگ تاثیرگذار خواهد بود. البته رنگ‌های با کیفیت و با هزینه‌های مناسبی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانید برای کاهش هزینه خط کشی پارکینگ های روباز از آن‌ها تهیه کنید. متراژ پارکینگ، ساعات کاری و تعداد نیروی کار نیز از دیگر عواملی است که با افزایش آن‌ها قیمت خط کشی پارکینگ نیز افزایش خواهد یافت.